Проповіді. 13 травня 2018 рік.

Неделя 6 по Пасхе, о слепом. Апостола Иакова Зеведеева.

Ева́нгельское чте́ние Трио́ди (Неде́ли о слепо́м):

Ин., зач. 34 (гл.9 , стт.1-38)

Во вре́мя о́но, мимоиды́й Иису́с ви́де челове́ка сле́па от рождества́. И вопроси́ша Его́ ученицы́ Его́, глаго́люще: Равви́, кто согреши́; сей ли, или́ роди́теля его́, да слеп роди́ся? Отвеща́ Иису́с: ни сей согреши́, ни роди́теля его́, но да явя́тся дела́ Бо́жия на нем. Мне подоба́ет де́лати дела́ Посла́вшаго Мя, до́ндеже день есть: прии́дет нощь, егда́ никто́же мо́жет де́лати. Егда́ в ми́ре есмь, свет есмь ми́ру. Сия́ рек, плю́ну на зе́млю, и сотвори́ бре́ние от плюнове́ния, и пома́за о́чи бре́нием слепо́му. И рече́ ему́: иди́, умы́йся в купе́ли Силоа́мсте, е́же сказа́ется по́слан. И́де же, и умы́ся, и прии́де ви́дя. Сосе́ди же и и́же бя́ху ви́дели его́ пре́жде, я́ко слеп бе, глаго́лаху: не сей ли есть седя́й и прося́й? О́вии глаго́лаху, я́ко сей есть: ини́и же глаго́лаху, я́ко подо́бен ему́ есть. Он же глаго́лаше, я́ко аз есмь. Глаго́лаху же ему́: ка́ко ти отверзо́стеся о́чи? Отвеща́ он и рече́: Челове́к нарица́емый Иису́с бре́ние сотвори́, и пома́за о́чи мои́, и рече́ ми: иди́ в купе́ль Силоа́млю, и умы́йся. Шед же и умы́вся, прозре́х. Ре́ша же ему́: кто Той есть? Глаго́ла: не вем. Ведо́ша же его́ к фарисе́ем, и́же бе иногда́ слеп. Бе же суббо́та, егда́ сотвори́ бре́ние Иису́с, и отве́рзе ему о́чи. Па́ки же вопроша́ху его́ и фарисе́е: ка́ко прозре́? Он же рече́ им: бре́ние положи́ мне на о́чи, и умы́хся, и ви́жу. Глаго́лаху же от фарисе́й не́цыи: несть Сей от Бо́га Челове́к, я́ко суббо́ту не храни́т. О́вии глаго́лаху: ка́ко мо́жет челове́к гре́шен сицева́ зна́мения твори́ти? И ра́спря бе в них. Глаго́лаху у́бо слепцу́ па́ки: ты что глаго́леши о Нем, я́ко отве́рзе о́чи твои́? Он же рече́, я́ко проро́к есть. Не я́ша у́бо ве́ры иуде́е о нем, я́ко слеп бе, и прозре́, до́ндеже возгласи́ша роди́теля того́ прозре́вшаго. И вопроси́ша я́, глаго́люще: сей ли есть сын ва́ю, его́же вы глаго́лете, я́ко слеп роди́ся? Ка́ко у́бо ны́не ви́дит? Отвеща́ста же им роди́теля его́, и ре́ста: ве́мы, я́ко сей есть сын на́ю, и я́ко слеп роди́ся. Ка́ко же ны́не ви́дит, не ве́мы: или́ кто отве́рзе ему́ о́чи, мы не ве́мы, сам во́зраст и́мать, самого́ вопроси́те: сам о себе́ да глаго́лет. Сия́ реко́ста роди́теля его́, я́ко боя́стася жидо́в: уже́ бо бя́ху сложи́лися жи́дове, да а́ще кто Его́ испове́сть Христа́, отлуче́н со́нмища да бу́дет. Сего́ ра́ди роди́теля его́ реко́ста: я́ко во́зраст и́мать, самого́ вопроси́те. Возгласи́ша же втори́цею челове́ка, и́же бе слеп, и ре́ша ему́: даждь сла́ву Бо́гу, мы ве́мы, я́ко Челове́к Сей гре́шен есть. Отвеща́ же он, и рече́: а́ще гре́шен есть, не вем: еди́но вем, я́ко слеп бех, ны́не же ви́жу. Ре́ша же ему́ па́ки: что сотвори́ тебе́; ка́ко отве́рзе о́чи твои́? Отвеща́ им: реко́х вам уже́, и не слы́шати: что па́ки хо́щете слы́шати; еда́ и вы ученицы́ Его́ хо́щете бы́ти? Они́ же укори́ша его́, и ре́ша ему́: ты учени́к еси́ Того́, мы же Моисе́овы есмы́ ученицы́. Мы ве́мы, я́ко Моисе́ови глаго́ла Бог: Сего́ же не ве́мы, отку́ду есть. Отвеща́ челове́к, и рече́ им: о сем бо ди́вно есть, я́ко вы не ве́сте, отку́ду есть, и отве́рзе о́чи мои́. Вем же, я́ко гре́шники Бог не послу́шает, но а́ще кто богочте́ц есть, и во́лю Его́ твори́т, того́ послу́шает. От ве́ка несть слы́шано, я́ко кто отве́рзе о́чи сле́пу рожде́ну. А́ще не бы был Сей от Бо́га, не могл бы твори́ти ничесо́же. Отвеща́ша и ре́ша ему́: во гресе́х ты роди́лся еси́ весь, и ты ли ны учи́ши? И изгна́ша его́ вон. Услы́ша Иису́с, я́ко изгна́ша его́ вон, и обре́т его́, рече́ ему́: ты ве́руеши ли в Сы́на Бо́жия? Отвеща́ он, и рече́: и кто есть, Го́споди, да ве́рую в Него́? Рече́ же ему́ Иису́с: и ви́дел еси́ Его́, и глаго́ляй с тобо́ю, Той есть. Он же рече́: ве́рую, Го́споди, и поклони́ся Ему́.

О слепом

Сегодняшнее Евангельское чтение повествует нам об исцелении слепорожденного. У него не было органа, которым он мог видеть,он не знал,что значит видеть, быть зрячим. Поэтому Господь не мог задать ему вопрос, который задавал тем людям, которых исцелял: “Хочешь ли, чтобы я тебя исцелил?”, – Он просто взял и исцелил этого человека. Сделал некое  соединение своей слюны и земли, помазал ему то место, где должны были быть глаза, и сказал: “Пойди умойся в купели Силоам”, – и когда он умылся – прозрел.

 

В этих событиях есть один момент, на который я хотел бы обратить  ваше внимание: взаимосвязь между болезнью и грехом всегда подчеркивалась во всех евангельских чтениях. Мы помним, как Господь подчеркивал тем людям, которых исцелял: “Иди и не греши, чтобы не сделалось тебе ещё хуже”. И мы привыкли к такой взаимосвязи: если согрешили, то получили в наказание от Бога какую-нибудь скорбь, или болезнь. И это в общем правильно, такая логика существует.

 

Но сегодняшнее чтение заставляет нас задуматься, что так бывает не всегда. После исцеления слепорожденного  ученики Господни так же подумали о взаимосвязи между его болезнью и грехом, и задали Ему вопрос: “Кто согрешил – он, или родители его?” А Господь ответил, что ни то, ни другое. Была болезнь – и не было греха. Мы знаем в достаточном количестве святых, которые болели и точно не были грешниками. Достаточно вспомнить апостола Павла, который тяжело страдал телесно, преподобного Серафима Саровского, Амвросия Оптинского, который был прикован к постели, и т.д.

 

И вот здесь для нас возникает новая взаимосвязь между нашим состоянием и первородным грехом. Когда первый человек согрешил, и тем самым нарушил всю конструкцию мира, нарушил всю природу человеческую, тогда через него грех вошёл в нашу жизнь смертью. И в этом случае Господь больше милостив, чем справедлив. Если бы мы по справедливости были наказаны за наши грехи, то, наверное, от нас бы и пыли не осталось, настолько они ужасны и многочисленные. Он не даёт нам сразу пострадать за наши грехи, Он даёт нам другую возможность: Господь оставил Церковь, в которой все наши греховные чувства, все греховные страсти, могут исцелиться.

 

Господь дал нам заповеди, где точно сказал, что нам можно делать и что нельзя. И когда мы осознано совершаем эти грехи, нарушаем правила нашего существования – это означает, что мы входим в очень опасную зону. В этой опасной зоне мы можем заболеть, испытать скорби по какой-то причине, потому что мы сами идём в этом направлении. Не Господь нас наказывает за наши грехи, мы просто-напросто избираем сами то место, где можем пострадать. Что делая? Совершая обман, лесть, гордыню и многие другие грехи. Господь не хочет, чтобы мы пострадали от них. Он ещё раз говорит, что оставил нам Церковь, которая позволяет нам очиститься от этих грехов, но мы и после исповеди умудряемся повторить то же самое.

 

Мы страдаем не оттого, что Господь “мстит” нам, а потому, что сами пошли в то место, где действует радиация греха, радиация болезни. Добровольно находимся в этом месте и не можем не страдать от этого.

 

Поэтому будем стараться внимательно следить за своей жизнью и спрашивать себя: как мы сейчас поступаем, не нарушаем ли заповедь Божию? И если чувствуем, что есть нарушения, что наше сердце отвратилось от Господа Бога – вернём себя усилием воли к тому, что является исполнением заповеди Божией.

 

Господь исцелил этого слепорожденного, хотя он и не просил, потому что он не видел Бога, не знал, что значит быть зрячим. А мы испытали близость от присутствия Бога, мы знаем, что такое быть с Ним, и мы оставляем это чувство, оставляем Бога и поворачиваемся лицом к любимому нашему греху (у каждого свой). Но давайте не будем отворачиваться от Воскресшего Христа, познавший радость вознесения в Царство Небесное, сошествие во ад и спасение всех грешников, но стремиться к этой Радости, не отворачиваться от нее и всегда пребывать с ней.

 

Помоги нам всем в этом Господи!

(31)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *